5 Aralık 2010 Pazar

YULAF YERMİSİNİZ



.






Beslenme alışkanlıklarımız ne kadar değişmeye başladı. Dün, insanlar tarafından yenmesi akla gelmeyecek maddeler, bugün, yiyecek olarak önümüze konuyor. Biz de seve seve yiyoruz.



Eski zamanlarda, çocukluk yıllarımızda, hayvan yemi olarak üretilip, hayvanlar tarafından tüketilenler, bugün, insanların arayıp bulamadığı, sofralarımızın en aranılan maddeleri oldu.



Bunlardan bazıları:


YULAF;

Çocukluğumuzda, hayvan yemi olarak üretilen yulaf'ın, en aranan yiyeceklerden olacağı, aklıma bile gelmezdi. Bugün, sağlıklı bir yiyecek olarak aradığımız bir besin maddesi oldu. Bendeniz, gastrit rahatsızlığıma ilaç gibi gelen, yulaflı bisküvileri, özellikle arayıp tüketen bir tüketici oldum. Çocukluk arkadaşlarım duysa, birbirimize takılmamız içten bile değildi...






BURÇAK;



Yine hayvan yemi olması için ektiğimiz, ambarlarda bekletip, kış günlerinde hayvanlara verdiğimiz bu bitki, artık şifalı bitkiler kapsamında sınıflandırılıp, insanlığa hizmet ediyor. Bize de, bu kadar kısa sürede , bu büyük bakış açısı değişikliğine, hayret etmek düşüyor.


İnanılır gibi değil. Dün hayvan yemi, bugün arandığında az bulunan, şifalı bir bitki tohumu. Hayatımızda daha ne kadar değişiklikler olacak acaba...






ÇAVDAR;



Eski zamanlarda, buğday bulamadıkları için, fakirlerin yemek zorunda kaldığı bir tahıl. Esmer olmasından dolayı zenginlerin rağbet etmediği, buğday unu bulamayan fakir insanların yemek zorunda kaldığı bu yiyecek, bugün gelir düzeyi yüksek insanlar tarafından, özellikle aranıp, yenen bir yiyecek maddesi oldu. Çocukluğumda, bir gün çavdar ekmeğinin çok aranan bir yiyecek olacağını rüyamda görsem inanmazdım. Ama bu gün bunlar gerçek ve aradan çok uzun zaman geçmiş değil. Sanıyorum yeni kuşaklar, bu durumun böyle olduğunu pek bilmiyorlar. Kısa sürede bu kadar değişiklik olmuş olabileceğini kavramakta zorlanıyorlar. Onlara doğalmış gibi geliyor. Oysa gerçekten çok büyük bir değişiklik bu.




Herkes, eskiden biraz hor baktığımız, yulaflı, burçaklı, çavdarlı beslenmeler yapsın, sağlıklı bir ömür geçirsin.






Ramazan Işık



11 yorum:

  1. YILLARCA 12 PARMAK BARSAĞINDAN RAHATSIZ BİRİ OLARAK YULAF EZMESİ YEDİM..RAHMETLİK ANNEANNEM ANLATIRDI SEFERBERLİK ZAMANINDA ARPADAN YULAFTAN EKMEK YAPARLARMIŞ BUĞDAY BULAMAZLARMIŞ...ONUN ANLATTIKLARI GELİRDİ BENİMDE AKLIMA HER YULAF EZMESİ YEDİĞİMDE..
    ÇOK GEÇMİŞ OLSUN..SAĞLIKLI KALIN

    YanıtlaSil
  2. Bu nedenle mi eskiler daha sağlıklıyımış acaba?
    Biz bu besinlerin değerini daha yeni fark ederken onlar çoktan farkına varmışlar bile.
    Sağolun güzel bilgiler için Ramazan Bey.

    YanıtlaSil
  3. Çağımızda hastalıklar arttıkça uzmanlar araştırmalarını derinleştirip her biri için çareler aramaya başladılar. Gördüler ki yanlış beslenme çok büyük bir etken. İşlenmemiş doğal besinlere dönüş süreci böylelikle ve iyi ki de başlamış oldu.Bizim yaşımızdakiler bu sürecin her aşamasına tanıklık ettik değil mi.
    Çok hoş bir paylaşımdı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Hepsini severek yiyorum. Heleki kepekli, burçaklı bisküvilere bayılıyorum.

    Zaman zaman bu konuda eşim takılır. ''Biz köyde bunları hayvanlara verirdik!''

    Güzel ülkemin zengin besin kaynakları var. Ah birde bu konuda çiftçi desteklense.

    Selamlar

    YanıtlaSil
  5. bilge,
    o çağlarda zorunluluktan, şimdi ise bilinçli bir tüketim var. İnsanlık doğruyu geç de olsa anlayacak galiba.

    özlem,
    aslında eskiler bu besinlerin pek farkında değilmiş. Kendileri zorunluluktan yemiş bir dönem. Şimdilerde farkına varıldı.

    Asuman Yelen,
    doğal besinler bakımından bizim çağdakiler daha şanslıydı, evet. Şimdikilerin doğal besin bulmaları çok zor. Teşekkürler.

    Newbahar,
    gerçekten ben de bu yulaflı, kepekli bisküvileri çok seviyorum. Bana ilaç gibi geliyor. Rahatlatıyor. Arıca evde siyah ekmek üretip, yiyoruz. Onu da çok seviyorum. Özellikle kepekli ekmek üretmek için ekmek makinesi aldım. Çok ta memnunum.
    Çiftçimizi ne yazık ki yalnız bıraktılar. Bu kadar ziraat mühendisine rağmen iş mısır, et ithalatına kadar vardı. Çok yazık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,

    Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Yarayışlı ve güzel bir paylaşımdı. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  7. rahmetli" UZUN DURAN POLATIN" bir bilmecesini hatirlatti yazdiklarin,sizlede sorayim bakalim bilecekmisiniz?
    Ey bulutlar bulutlar yusufu yiyen kurtlar
    ben bir cesit kus gördüm ayagindan su alir tepesinden yumurtlar??????
    teyzecik

    YanıtlaSil
  8. Aktarlardan yulaf alır onu havanda döver sütle ıslatır ve yulaf maması yapardım çocuklara.Muhteşem bir tadı olurdu. 1973-75 yılları ben de nereden okuduysam o zamanlar, iyi ki de yapmışım diyorum çünkü çocuklarım sağlıklı adamlar oldular.Şimdi market raflarında kutu içinde satılıyor bu ürünler.Sağlıcakla kal sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. buğday veya çavdardır..veya meyve veren ağaçlardır diye düşündüm bilmecenin cevabını..

    YanıtlaSil
  10. Recep Altun beyciğim,
    teşekkür ederim.

    teyzecik,
    karpuz olabilir mi.

    sufi,
    ne iyi etmişsin. Kutlarım. Çocuklarına başarılar diliyorum. Sevgiler.

    bilge,
    galiba yaklaştık değil mi. Bakalım neymiş cevap.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bilgiler....
    Bu arada bilmecenin cevabı Buğday.
    (Netten kopya çektim....)
    <:))

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz benim için önemlidir. Katkılarınız için teşekkür ederim.