21 Ağustos 2009 Cuma

HATİCEM

Paylaşım sitelerinden birinde rastladım O'na.Geçmişte yöneticiliğini yapmış olduğum okulun,arkadaş sitesinde adını gördüm.Bir mesaj attım.Hemen cevap geldi."Aaaa hocam, sizi burada görmek ne güzel" diye.

Yıllar önceye,Haticeyi birinci sınıfa kaydettiğim güne döndüm.Anne ve babasıyla odama gelmişlerdi,kayıt için.Spastik engelliydi,ayakta duramadığından babasının kucağındaydı.Refleks bir hareketle ayağa fırlayıp,yer gösterdiğimi dün gibi hatırlıyorum.

Birinci sınıfa kaydını yaptım .Böyle fiziksel engeli olan öğrencilere duyarlılığı olan bir bayan arkadaşın sınıfına yazdım O'nu.
Bazı günler annesi,bazan babası kucağında getrdiler okula.Yaz günleri bahçede bankta,kışları koridorda beklediler,dersler bitene kadar.Onlar oralarda bekledi,ben de yüreğimde bekledim O'nu.Teneffüslerde tuvalete götürüp getiriyorlar,gerektiğinde beslenmesini yaptırıyorlardı.Özel bir de sandalye ayarladık,rahat etsin diye.

Okulda sınıflar yükseldikçe katlar da yükselir.Birinci sınıflar zemin katta ,ikiler birinci katta,üçler ikinci katta okurlar normal şartlarda.Biz onun sınıfını zeminde bıraktık,okul bitene kadar.

Çok azimli bir öğrenciydi.Sınıfta hep ilklerin içindeydi.İlk tanıştığınızda konuşmalarını anlamanız çok zordu.İlerleyen zamanlarda önce öğretmeniyle,sonra bizimle anlaşmaya başlamıştı.Tüm vücut kaslarında olduğu gibi,ağız kaslarında da problem vardı.
Yedinci sınıfa geldiğinde 23 Nisan törenleri için gösteri grubunda yer almak istedi.Hemen kabul ettik.Beden eğitimi öğretmenlerinin özel ilgisi ile çalışmalara katıldı.Beden eğitimi derslerine girme zorunluluğu olmayan bir öğrencinin,bu arzusu takdire şayandı doğrusu.Şehir stadında yapılan bayram gösterilerinde,grubun içinde koltuk deynekleri ile yer aldı.Bizi hem duygulandırdı,hem gururlandırdı.Tüm stad alkıştan inliyordu.Biz biliyorduk ki alkışı alan Haticeydi.

Sekizinci sınıfı bitirip,başarı ile diplomasını aldı.O yıl yapılan sınavlarda Anadolu Lisesini kazandı.

Lisede başarılı olduğu habererini alıyordum.Bu arada emekli oldum,bağlantı kopmuştu.Şimdi bu paylaşım sitesinde yeniden bulunca dünyalar benim oldu.Hal hatır sordum.İyi olduğunu öğrendim.Liseden sonra seçkin bir üniversitenin peyzaj mimarlığı bölümüne gitmiş.Oradan mezun olup,belediyede işe girmiş.Yurt dışında seminerlere de gidiyormuş.Netten takibini yaptım,Baku(Azerbaycan)ve Sofya(Bulgaristan)seminer çalışmalarına tanık oldum.Yurt içinden ve yurt dışından arkadaşları ile ingilizce olarak yaptığı yazışmaları da takip ediyorum.Şimdi bilgisayar olduğu için iletişim sorunu diye birşey yaşamıyormuş.

İzlediğim tüm bu durumlar beni çok mutlu etti.Son zamanlarda aldığım en güzel haberlerdi bunlar.
Birbirimizi arkadaş listemize ekledik.Tekrar görüşüp haberleşmek üzere ayrıldık msn dünyamızdan.
Keşke her günüm böyle olsa.

16 yorum:

  1. Sayın hocam göz yaşalımla okudum yazınızı. Her zaman söylediğim gibi eli ayağı öpülesi siz öğretmenlerimiz olmazsa çooookkkk Hatice'lerimiz yok olacaktı. Hem Hatice kardeşime azminden dolayı hemde size duyarlılığınızdan dolayı en derin saygılarımı sunuyorum...

    YanıtlaSil
  2. ğretmenlik çok güzel bir meslek bilincinde olanlar için...benim aklıma öğretmenlik deyince sevap defteri hiç kapanmayacak insanlar geliyor..dedim ya bilincinde olanlar için tabi...Sizde inş sevap defteri hiç kapanmayan kişilerden olursunuz ..her zaman yetiştirdiğiniz öğrencilerinizin güzel haberlerini alın hocam..sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
  3. Ballı Baba,arıcılık çok imrendiğim bir meslektir.Bir dönem amatör olarak birkaç arım oldu.Seyretmeye doyamam onları.Arı ve onunla uğraşanlar çok üretici,faydalı insanlardır.Bizim toplumumuzun da böyle insanlara ihtiyacı var.Asıl ben size teşekkür ederim.
    devenin_bale_pabucu,inşallah sizin söylediğiniz gibidir.iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Uzun süre düşündüm yazıyı okuduktan sonra gözlerim dolu dolu. Ne yazılabilir ki bunun üstüne? Sizin, ailenin yaptıkları, bu azmin bu iradenin ve sonundaki başarının üstüne...

    Ne mutlu size ki, destek vermiş yardım etmiş daha ötesinde yüreğinizi açmışsınız. Ve çok şanslı ki öyle cefakar bir aileye sahipmiş.

    Hatice'ye ne mutlu ki, el uzatan yardımlarını esirgemeyen sizleri sonunda başarılarıyla ödüllendirmiş.

    Sevgiler öğretmenim

    YanıtlaSil
  5. Çınar,sevincimi paylaştığınız için ben teşekkür ederim.
    Sevgi benden.

    YanıtlaSil
  6. çok duygulandım inanın hatice çok şanslı biriymiş öncelikle sizin gibi bir öğretmeni olmuş ve ona değer veren arkasında duran bir ailesi olmuş..Şimdiki ortamlarda sağlam eli ayağı tutan ama elindeki fırsatları kaçıran okadar çok gencimiz varki..Yaşamanın anlamanı,ana baba kıymetini,Şükür etmeyi bilmeyen okadar insan varki..Ben burdan sizin aracılığınız ile haticeyi kutluyorum ve nice başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
  7. Ben yazınıza üç bakıştan bakıyorum
    1-anne babanın fedakarlığı,özürlü aman boşver okuyamaz dememiş,taşımışlar,beklemişler
    2-Ramazan Bey siz,duyarlılığınız
    3-Hatice'nin azmi,yılmamış
    dördünüzüde tabrik ve takdir ediyorum
    bu yazıdan çıkıcak okadar çok ders varki...
    anne,babalık yapamayanlara tokat bi yazıdır
    varlık içinde okumayan züpelere
    çok yerinde bi yazı örneğidir
    iyiki bu hisslerinizi yazıya dökmüşsünüzde
    okuyabilme şansım oldu
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. mesleğiniz o yüzden çok hoş ve güzel bir meslek. bir o kadar da kutsal bir görev. kıyısından bulaştığım kadarıyla bile inanılmaz bir tad almıştım. kutlarım sizi ve hatice kızımızı.

    YanıtlaSil
  9. siyah kelebek,evet maalesef elindeki değerlerin kıymetini bilmeyen çok genç var.Umarım bu yazı onlara ulaşır da,örnek alırlar.
    Kumsal,biraz da benim hayatımla özdeşleşen kısımlar olduğu için bu yazıyı paylaştım.İsterim ki her genç,günümüz şartlarında elinde ne kadar büyük imkanlar olduğunu anlasın ve bunu değerlendirsin.
    İkinizin de ilginize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. ibrahim bey,mesleğimi severek yaptım.keşke herkes kendi mesleğini severek yapsa.aslında her meslek çok önemlidir.

    YanıtlaSil
  11. Ramazan ağabey,yazınızı gözyaşlarımla okudum.yani işyerinde olmasam bağıra bağıra ağlardım.Hatice yi okurken,sanki kendimi de okudum yeniden.ben de öğrenimim boyunca büyük sıkıntılar yaşadım.ailemden Allah razı olsun.tıpkı Hatice nin ailesi gibi çok destek oldular.özellikle lisede okul yönetimi bana karşı oldukça duyarsız davrandı.sınıfım en üst kattaydı.defalarca rica etmemize rağmen sınıfımı alt kata almadı.cnm babam hergün o merdivenleri çıkıp inmek zorunda kaldı.şimdi yüksek lisans öğrencisiyim.sınıfım giriş katta ama bu sefer de kütüphane falan üst katta kaldı.yani eğitim hayatımda başım hiç ağrısız kalmadı.ama ne yapalım,Allah a çok şükür ailemin de desteğiyle bugünlere kadar geldik.size de çok teşekkür ediyorum bu duyarlılığınız için.inşaallah bütün eğitimciler sizin gibi olur.biraz uzun oldu kusura bakmayın.sevgi ve saygıyla...

    YanıtlaSil
  12. sihirlisepet,hayat çok ilginç.kime ne zaman nasıl bir sürpriz hazırlayacağı belli değil.elinde yöneticilik gibi bir görev olup ta bunu insanların,hele hele senin gibi azimli,çalışkan bir insanın lehine kullanmayan insanların,bırak yöneticiliğinden insanlığından şüphe duyuyorum.onların, çocuklarının,torunlarının bir gün tekerlekli sandalyeye ihtiyaç duymayacağını kim garanti edebilir.
    hayatta zoru başarmak önemlidir.herkesin yaptığını yapanlar sıradan insanlardır.zoru başaranlar sıradışı kişilerdir.senin blogu okudukça böyle bir kişi olduğunu anladım.bir eğitimci olarak bundan da gurur duyuyorum.
    aileni,babanı kutluyor,hürmetlerimi sunuyorum.allah ondan razı olsun.bir evladı okutmaktan öte bir iş yapmış o.çok yönlü bir güzellik babanın yaptığı.vatana millete başarılı bir fert hediye etmiş.ne deyim ki,önünde saygıyla eğiliyorum.çok özel selam ve sevgilerimi iletin lütfen.
    uzun yazmadınız.aslında kısa bile.bir eğitimcinin okumakla doyamıyacağı cümleler bunlar.
    tekrar görüşmek üzere.sevgiler.selamlar.

    YanıtlaSil
  13. Bir çocuğun hayatında öğretmenin rolü o kaadr fazla ki.
    Çocuklar geleceğimiz bu bilinçle harekte edilirse aydın bir toplum oluruz.
    İyi ki varsınız.
    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  14. özlem,aslında toplumun her ferdi önemli.eğitilmiş bir toplumda herkes mutlu olur.yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. sizin gibi bir büyüğümün benim ve ailem hakkında böyle güzel şeyler söylemesi beni gerçekten onurlandırdı.çok teşekkür ediyorum.asıl ben sizin önünüzde eğiliyorum.köstek olmayıp,destek olduğunuz için..sizin gibi gerçek eğitimcilere ihtiyacımız var.aslında siz bu görevi bloğunuz aracılığıyla da devam ettiriyorsunuz.en derin sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  16. sihirlisepet,teşekkürler,başarılar.

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz benim için önemlidir. Katkılarınız için teşekkür ederim.