25 Ağustos 2009 Salı

OKUL YIKILIR MI ?

Ey vicdan nerdesin.
Tarih boyunca,insanoğlu gelecek kuşakları eğitmek için büyük çaba göstermiştir.Eğitim en önce planlanması gereken işlerden sayılmış,bütçeler ona göre ayarlanmıştır.Bir insan ya da grup eğitim için bir taş koyuyorsa o'nun adı yüzyıllarca anılmıştır.

Eğitime verilen önemi çok fazla sayıda örnekle anlatmak mümkündür.Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı bittikten sonra söylediği"asıl savaş şimdi başlıyor,o da cahillikle savaş",Hz.Ali'nin "bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum",Hz.Muhammed'in "ilim çinde de olsa gidip alınız,öğreniniz" demesi.
Yüzyıllar önce Gevher Nesibe Hatun'un Kayseri'ye Dünyanın ilk tıp fakültesini yaptırması.
Bu ve benzeri sözler,çalışmalar o insanların büyüklüğünü gösteriyor.

Ya şimdi,okul yıkanlara ne demeli.

Adını bile anmaktan kaçındığım,Eyüp belediye başkanı,okul yıkıyor.Bir dağ başına yapılmış olan,aydınlık geleceğimize bir ışık tutacak çocukların okulunu yıktılar.Dozerlerle,kepçelerle okul yıkmaya geldiler.

Neymiş kamu arazisi imiş.Süleyman Demirel ne demişti,"ülkeme fabrika yapacaklarsa köşkün arazisini bile bedava veririm" demişti,Ford Türkiyeye geleceği zaman.
Ya, bu yıktığınız,okul ya.İnsanın eli nasıl varır.O kepçecinin çocuğu yok mu.Ben böyle bir katliama alet olamam, diye neden demiyor.Deseydi ne olurdu.Bir insanlık dersi verirdi.

En kötü ihtimal,diyelim ki kaçak olsun .Her taraf kaçak okul binalarıyla dolsun.Şehirler gecekonduyla,hapishaneyle dolacağına.

Ey vicdanlar nerdesiniz.21. yüzyıldamıyız,orta çağda mı.Bizi orta çağa taşımak isteyenlerin attığı adımlara alkış tutanlar,bu nasıl iş.

Bu gün uyuyamadım.Kendimi o okulun öğrencilerinin yerine koydum.O minicik yavruların yerine.Allah'a azıcık inanan insanlar okul yıkamazlar.Anlaşılan sizde inançtan eser yok.Hapishane yıktığınızda verdiğim alkışları geri alıyorum.Demek ki o davranışı insanlık için değil,okyanus ötesi devletlerin gelecek kurguları için yapmışsınız.

Kınıyorum.Hayatımda kimseye lanet okumadım.Bunun için lanet olsun size diyorum.

Yazık,yazık.

Çok üzgünüm bugün,okul yıktılar.

13 yorum:

  1. off ya .gercekten sınır bozucu...yazıklar olsun...

    YanıtlaSil
  2. dolunay gerçekten üzücü.

    YanıtlaSil
  3. Aşk Güneşi,aslında toplum olarak herkesin kınaması ve tepkisini göstermesi gerek.

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok sinirlendim şimdi. Sanki çok iyi belediyeciler, şehir planlamasına çok kafa patlattılar. Saçmasapan kaçak binalar vardır eminim her yerde.

    Öyle çok idealist bir belediye başkanı kendileri madem okulun yasalını hem de kralını yaptırmak da boynunun borcu o zaman o çocuklara...

    Aklıma rahmetli Recep Yazıcıoğlu geldi, bunları görünce. O nerdeee bunlar nerde?!

    YanıtlaSil
  5. Ben de haberi okuyunca çok üzüldüm kızdım. Bu nasıl bir zihniyettir böyle,diyeceğim ama biliyorum onların zihniyetini. Yazıklar olsun.

    iyi geceler

    YanıtlaSil
  6. Yasemin Ünsal,Çınar teşekkür ederim yorumlarınıza.insanlığa sığmayan bir davranış gerçekten.

    YanıtlaSil
  7. Güzel abim, bu para yok mu insanı insanlıktan çıkarıyor. İnan İstanbul'un öyle arazilerinin üzerine öyle binalar dikiyorlar ki aklın hayalin şaşar. Bu konu da yazacağım inşallah. Bir okul yapılana dek kaç tane zengin'e ağız eğiliyor ama kamu arazisi için hemen yıkılabiliyor...yazık...

    YanıtlaSil
  8. FASLI,ben işin ekonomik yönünde değilim.ekonomik savaşlarda ne haltları(özürle)varsa görsünler.ama eğitim yuvası bu savaşların aracı olamaz.yapmak ne kadar zordur biliyoruz.elli-elli beş kişilik sınıflarda yıllarca eğitim yaptık.sıkıntılarını yaşadık.okul yıklır mı.ben ona üzüldüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Okul yıkılmaz, yıkılamaz, yıkılmamalı.
    Başımızdaki zihniyet bunların ayırımınıa varacak olgunlukta değil ne yazık ki Ramazan Bey.
    Kaleminize sağlık.
    Saygı ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  10. özlem,maalesef sıkıntılı günler yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
  11. Kamu arazisi.. ilginç.. peki okul ne oluyor? kamuya ait değil mi? Yoksa kamu arazisine çaktırmadan el mi koydu ismi lazım değil iktidar partilileri? Kafam karıştı ama sanki bu işin içinde başka bir iş var. bir gün kokusu çıkar. o arazinin birilerine peşkeş çekildiğini veya özelleştirilip satıldığı gibi bir şey duyarsam hiç şaşırmam.

    YanıtlaSil
  12. E.Ali,okul özel okul.arazi konusu da beni ilgilendirmedi doğrusu.onun kavgasını gene yapsınlar,ama okulu yıkmadan.para cezası kessinler,süre versinler falan.ama kepçelerle dozerlerle okul yıkılır mı.benim kabul edemediğim durum bu.yoksa işin rant kısmında büyük çirkeflikler var maalesef.
    yorumunuza teşekkürler.

    YanıtlaSil

Düşünceleriniz benim için önemlidir. Katkılarınız için teşekkür ederim.